torstai 19. heinäkuuta 2012

Päivä 17

Eilen sit hiukan repes...
Tuli se "mä syön kaikki kaapit tyhjäksi"-tunne.
Enkä täysin pystynyt hillitsemäänkään.
Mä syytän sitä että käytiin kävelyllä, ja koko päivänä olin syönyt yhden kuppikeiton.

Ei mulla nyt pahasti ratkennut, kyllä järki pysy päässä ja mietin kalorit ettei nyt lipee mihinkään roskaruokaan.
Söin sitten puolikkaan vauva-soseen (siis suolasen) :D :D Oli vaan PAKKO SAADA PURESKELLA!
Sit puolikkaan kurkun ja dippiä.

Tästä syystä päätin että nyt alan keskittymään siihen että syön 5-kertaa päivässä.
Tähän astihan olen parhaimmillaan syönyt kerran kaks. Oikeastaan harvemmin edes kolmea :/
Säteen blogissa (http://projektina-sade.blogspot.fi/) koin valaistuksen, jonka olen tiennyt mutta pisti miettimään näitä juttuja.
Ennen kun siirryn normaaliin ruokaan, mun täytyy oppia ateria-rytmi.
Harkitsin siis jo paaston lopetusta pikkuhiljaa, mutta ehkä tuo "rytmitys" ois helpompi saada alkuun näillä keitoilla/pirtelöillä?
Sit korvata tyyliin lounas jollain, ja pikkuhiljaa siirtyä noin normaaliin? Riittääköhän mun pitkäjänteisyys tuohon :/
Mun on vaan pakko päästä eroon siitä "Syön nyt kaikki kaapit tyhjiksi"-tunteesta. Koska kun se tulee kerran, se tulee toisenkin, sitä mä en halua...
Eipä sitä mulle kovin usein satu, mutta mä en halua että niin käy koskaan. Tai toki tunne saa tulla, mutta jos silloin pystyisi syömään terveellistä?


Noniin. Ehkä mä en heti alkuun yritäkkään viittä ateriaa? Jos vaikka neljä?
Tuntu heti mahdottomalta yrittää syödä aamupalaa jonka mieluusti skippaan aina.

Tänään olisi vuorossa viedä mun ihana sykemittari pariston vaihtoon!
Ja käydä ehkä kävelyllä?
Eilen mun mies lähti mun ja koiran kanssa lenkille. Oli kyllä lyhyt lenkki, about 3km... Mut kuitenkinn. Ja käytiin me kaupan kautta ja mies osti jädee ja mä ostin light-limua vaikka ei edes tehnyt mieli... Mies joi senkin lähes kokonaan.
Mutta kun oli pakko _jotain_ ostaa "palkinnoksi" kun mieskin sai...
Meillä on tässä parikin loistavaa lenkki-polkua/reittiä jotka kaikki on noin 4km pitkiä. Sit on eestaas isolle kaupalle 6km, tai "ostarille eestaas 9-10km... Mä siis yleensä meen ton 4km :D
Mut se on ihan hyvä matka, tunnin verran mä sitä kävelen. Silloin kun sauvakävelin, ennätys oli 43min tuo lenkki. Mut sillon olin oikeasti tosi hyvässä kunnossa. Painoa kyllä oli sen 95kg mutta askel oli keveä kun useemman kerran viikossa tuon vedin+ kävin jumpassa.
Siihen tähdätään.

Joudun muuten hiukan karsimaan yhtä tavoitettani :(
Talvitakki, olin päättänyt että mun vanha, oikeasti hyvä takki mahtuu mun päälle talvella.
En muistanut kuinka pieni se oli... Varmaan joku 15cm et saan sen edes kiinni :'(
Se jää ilmeisesti ensi vuoden tavoite-takiksi.
Yksi kolhu sydämeen :'(

-Norsu

3 kommenttia:

  1. Äläs vielä luovuta siitä takis, tässä on 2,5-3 kk ainakin hyvin aikaa ennen kuin itse aion talvitakkia alkaa kaivaa kaapista. Mietippä miten monta kiloa ehdit tiputtaa. Itsellä tavoitteena kuukautta kohti 3 kg joten tuosta tulisi itselleni jo 9kg :) Kyllä ne sentitkin siitä sitte nopeesti hupenee ja saat takin päällesi. Sulla on ihanasti motivaatiotakki siis olemassa!

    Voi noita sun kuvia tossa postauksessa. Munkin mättäjä :D Äläkä jää miettimään eilistä, vaan nyt ollaan jo tässä päivässä. Eilistä ei voi muuttaa, mutta tulevan kylläkin ja tämän hetken.

    VastaaPoista
  2. Kiitti! Totta tuo kyllä on, onhan tässä aikaa...
    Tuo on ollut kyllä mulla päällä viimeksi varmaan silloin kun painoin 95 ja oli silloin nafti, mutta josko senttejä lähtis sit enempi vaikka kiloja ei lähtis niin et painaisin tuota 95kg?

    VastaaPoista
  3. Tuolla nykyisellä pudotustahdillahan keveästi ehdit saavuttaa sen 95 kiloa ;) Onpahan hyvä motivaationlähde olemassa, kun mietit sitä takkia mihin haluaisit mahtua. Ja tuo sun eilinen repsahdus ei kyllä kovin pahalta kuulostanut... :-) Ei muuta ku katse eteenpäin vaan! :)

    VastaaPoista