torstai 11. lokakuuta 2012

päivä 101

No eipä eilinen mennyt kovin hyvin...
Söin HELVETISTI itsetehtyä pinaattikeittoa... Ja illan mussutin sitä leipää... (no ruisleipää mut kuitenkin)..
Pinaattikeitto oli oikein rasvassa suurustettua, kaloreiden laskeminen melko mahdotonta... Mut laitoin tuolta kiloklubista  että oisin syönyt sitä 900g (:D ) ni päivän kalorit oli 1559kcal... Että jos nyt tuon mukaan eläisi niin ei eilinen NIIN pahasti mennyt...
Suositus olisi reilu 1700kcal, eli vajetta pitäisi silti olla tullut.
No, vaakahan sen kertoo sitten ensi viikolla.
Vituttaa kun oon tämmönen.
Kun aloitin sen pinaattikeiton mättämisen, mun ei ollut nälkä. Otin pienen annoksen. Kohta otin toisen. Myöhemmin kolmannen. Söin siis kolme annosta keittoa ihan muuten vaan.
Ai että se oli hyvää... Mutta se terveellisyys sitten oli täysin eri asia. Rasvaa ja jauhoa siinä oli hemmetisti..+kevytmaitoa toki.

Mun on nyt jotenkin niin hemmetin vaikea palata "ruotuun".
Mä TIEDÄN mitä mun pitäis tehdä, ja monesti alkuun onnistunkin (esim.tuo pieni annos pinaattikeittoa) mutta sitten tapahtuu "jotain" ja mun sisäinen mässääjä herää henkiin.
Eipä sillä, ei nyt oo joutunu ainakaan nälässä olee, kaloritkin melko kohtuulliset.
Ja se toissapäivänen ruokailu meni melko nappiin itsestään :O eilen siis merkkasin ne kiloklubiin ja kaikki paitsi kuitu oli vihreellä!! Kaloreita reilu 700 :O ei huono, sais toki olla enempikin kaloreita, mut pienentää hirveesti tota se että olen luopunut tuosta "pakosta" että pitää syödä tasaisesti.
Mä kun en vaan halua syödä aamulla, enkä monesti lounaallakaan, joskus menee välipala-aikakin sivu suun.
Tuohon pitäisi panostaa, koska diabetes kolkuttelee ja ois tärkeetä pitää verensokeri tasasena...
Mut mä en jotenkin pysty nyt keskittyy tohon...

Huomaan myös että heti kun ruokavalio ei ole mun mielestä hyvä, jätän vitamiinit sun muut pois. Vaikka mun todella pitäisi ainakin kalsiumit vetää purkista. Kyllä, suvussa on myös osteoporoosia.
Vittu mitkä geenit mä olen saanutkaan.
Paskat polvet, diabetes-riski, paljon syöpää, kilpirauhas-sairaudet, kihti, ylipaino ja verenpaineetkin on korkeita suvussa. Mulla _vielä_ on ollut hyvät, jopa matalat verenpaineet mutta niin se on muillakin ollut. Kunnes se alkaa kohoamaan.
Verenpaineen nousu tosin melko varmasti johtuu ylipainosta. Että mulla on kyllä mahdollisuus vaikuttaa siihen ja mahdolliseen diabetekseen.
Kihtihän mulla jo on, polvet on "vammaset" jo rakenteen takia, kilpirauhaseen en voi vaikuttaa juurikaan, mutta ylipaino, verenpaine, diabetes sekä osteoporoosi on sellasia mihin mä voin vielä vaikuttaa. Ja sen mä haluan tehdä.

Unohdin kertoa.
Mähän olen haaveillut hölkkäämisestä. Kyllä, mä haluaisin hölkätä.
Viime viikolla kävely lenkillä päätin sitten kokeilla, ihan muutaman askeleen..
Ei tullut mitään :( polvet antoivat välittömästi palautteen, painoa liikaa. Lisäksi se ihran hyllyminen oli melko epämukavaa.
Mulle on kyllä sanottu että ei näillä polvilla hölkätä ikinä, mutta joku päivä mä haluaisin hölkätä. Ainakin kilometrin. Vaikka parilla tauollakin.
Mä haaveilin vielä ennen tuota yritystäni että vuonna 2014 mä osallistun naisten kymppiin ja silloin mä pystyisin hölkkäämään aina osan matkaa (suurin osa kävellen kylläkin mutta etten ihan vikaksi jäis...). Se haave kariutui kyllä heti :(
Mut ennen kuin pystyisin edes 20metriä hölkkäämään, mun pitäisi saada painoa pois näiltä polvilta, nämä eivät vaan kestä.

-Norsu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti